
Žaidimas: LFS (Live For Speed)
“No arcade modes, no steering aids – YOU have to do driving” (Jokios arkados, jokios pagalbos – tu tiesiog turi vaižuoti). Tai pagridinis šio žaidimo šūkis, atskleidžiantis visą žaidimo prasmę – leisti žaidėjams pajusti tikrą vairavimo malonumą. Šiame žaidime viskas priklauso nuo jūsų – intensyvios treniruotės, teisingai pasirinkti automobilio nustatymai ir gudri lenktynių taktika leis jums įveikti savo varžovus.
Pačios žaidimo užuomazgos siekia net 1999 metus, kuomet Scawen’as Robert’as pradėjo laisvalaikiu kurti simuliatoriaus žaidimą. Jis net nesapnavo, jog po kelių metų jo pradėtas kurti žaidimas susilauks milžiniškos sekmės. 2001 metais Scawen’as, susiradęs bendramintį Eric’ą Bailey, nusprendė rimtai imtis pradėto projekto ir įgyvendinti savo svajonę – sukurti realistišką automobilių simuliatorių. Jau 2003 metais pasirodė pirmoji žaidimo versija (S1), o 2005 metais buvo baigta ir antroji (S2). Žaidimą drąsiai galime vadinti nesenstančiu, nes jo kūrėjai nesustodami džiugina žaidėjus naujais simuliatoriaus patobulinimais.
Žaidimas turi visas pagrindines tikro simuliatoriaus savybes. Kaip jau minėjau, tik treniruotės gali pagerinti jūsų vaiavimo kokybę. Sugebėti išspausti iš automobilio viską, ką tik įmanomą – užduotis reikalaujanti nemažai pastangų. Tačiau ne vien vairavimas lems jūsų sėkmę varžybose. Apsieiti be supratimo apie įvairius automobilio nustatymus yra praktiškai neįmanomą. Teks gerokai paplūšėti, kol pavyks automobilį sureguliuoti taip, jog jo padangos nuolat išliktų normalios temperatūros. Per daug atšąlusios padangos privers jūsų automobilį nuolat slidinėti, o perkaitusios padangos gali netgi sprogti. Tačiau nepamirškime ir pavarų dežės, transmisijos, stabdžių ir dar visos aibės dalykų, be kurių teisingo nustatymo varžybos gali virsti tikru vargu vairuotojui. Derėtų taip pat nepamiršti, jog degalų kiekis automobilio bake labai stipriai įtakoje vairavimą. Netiksliai sureguliuotas automobilis gali tapti ir avarijos priežastimi. Kiekvienas smūgis atsiliepia automobilio valdymui, o po stipraus smūgio gali prireikti net apsilankyti PIT’uose, kur yra prarandamos brangios lenktynių sekundės. Žinoma, nuvažiuosite į techninę zoną tik tuo atveju, jeigu po avarijos pasiseks išsilaikyti ant ratų – dažnai po stipraus smūgio galite varžybas baigti apvirtęs ant stogo.
Nemokamai galima išmėginti tik tris automoblius ir porą trasų, tačiau begalei žaidėjų pakanka ir šito. Visas žaidimo smaumas atsiveria įsijungus “Multyplayer” rėžimą, kuomet galima varžytis su kitais LFS gerbėjais. Taip pat internete galima rasti ir įvairių LFS bendruomenių, kurios organizuoja įvairius turnyrus ir varžybas, siekdami išsiaiškinti, kas gi yra greičiausias. Nemažai tokių turnyrų yra ir Lietuvoje, tad nuobodžiauti tikrai neteks.
Tikrovišką ir nepriekaištingą automobilio valdymą žaidime parodo ir tai, jog po ilgų treniruočių įmanomą išlaikyti automobilį tik ant dviejų šoninių ratų, o drift megėjai gali taip pat patvirtinti, jog slįsti LFS simuliatoriaus trasų posūkiuose yra vienas malonumas. Pajuskite tą milžinišką įtampą, kuomet net iki 32 žmonių sustingę laukia žalio šviesaforo signalo, o jam užsidegus skrieja pirmojo posūkio link.
“Live For Speed” arba geriau žinomas kaip tiesiog “LFS”, pasirodė 2003 metais “S1″ versijoje. Šis simuliatorius yra kuriamas tik trijų žmonių komandoje: Scawen Roberts, Eric Bailey ir Victor van Vlaardingen, tačiau jau yra užsitarnavęs vieno iš geriausių simuliatorių vardą. Nors ir progresyvumo greitis nėra didelis, LFS išleido antrąją dabartinę „Alpha“ testavimo dalį – „S2″, 2005 metais.
“LFS S2″ kol kas turi 21 skirtingą automobilį. Nors ir didelė dalis jų yra neegzistuojantys, LFS tai pat gali pasiūlyti 5 egzistuojančias, oficialiai licencijuotas mašinas, tai:
- BMW Sauber F1.06
- Formula BMW
- McGill University’s Formula SAE
- Raceabout 03 concept sports car
- Volkswagen Scirocco (dar neišleista)
“Live For Speed” trasos taip pat yra neegzistuojančios. Iš viso yra 54 skirtingos konfigūracijos, tarp kurių yra 3 “Rallycross” žiedai.
Šiose konfigūracijose galima lenktyniauti uždaromis Londono gatvėmis, kažkur Jamaikoje arba žiede netoli Kyoto, Japonijoje. Tačiau kaip jau minėta, šios konfigūracijos yra neegzistuojančios.
“LFS” “online” rėžimas yra tiesiog puikus, kadangi simuliatorius yra kuriamas vien tik atsižvelgiant į “online” lenktynes su įvairiais žmonėmis iš viso pasaulio. Tai leidžia mėgautis žaidimu įvariose serveriuose arba galima užsiregistruoti ir sudalyvauti skirtingose lygose.
Scawen Roberts neseniai paskelbė, kad komanda dirba prie naujos padangų fizikos, kuri pagerins automobilių valdymą. Be to, buvo atskleista, kad ateinančioje “S3″ versijoje, LFS turės pirmąją tikrą trasą, tai “Rockingham” žiedas, kuris yra Anglijoje. Tai pat žaidėjai galės mėgautis dar viena oficialiai licencijuota mašina, kokia ji bus, kol kas dar kūrėjai neatskleidžia. “LFS” bendruomenė spėlioja, kad tai bus “WTCC BMW 320i E90″, tačiau tai tik spėlionės ir apie tai “LFS” kūrėjai dar neprakalbo.
“Live For Speed” taip pat turi ir nemokamą “Demo” versiją, kuri leidžia vairuoti 3 skirtingus automobilius, vienas iš jų yra “Formula BMW” bolidas kuris yra egzistuojantys ir licencijuotas, be šios formulės jūs galėsite vairuoti ir 2 automobilius, tai “XF GTI” ir “XR GTI”. Visus šiuos automobilius galėsite vairuoti „Blackwood“ trasoje.
Šio simuliatoriaus “S2″ licenzija kainuoja £24 angliškus svarus, bet jei jums tai atrodo per brangu, jūs galite įsigyti senesnę – „S1“licenziją kuri kainuoja per pus mažiau – £12, bet jūs gausite mažiau nei puse automobilių ir šiek tiek daugiau nei puse trasų konfigūracijų. Visą informaciją apie „LFS“ licenzijos pirkimą rasite www.lfs.net tinklaraštyje.